هیچ قطعه ای برای همیشه دوام ندارد. ساییدگی و پارگی مداوم در نهایت منجر به خرابی تجهیزات یا به خطر افتادن میزان سود عملیاتی می شود.

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه PM یک راه حل کلیدی برای به تعویق انداختن خرابی تجهیزات و افزایش عمر مفید دارایی های شما است.

با وجود اینکه میزان اطلاعات مردم در خصوص نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه PM نسبت به گذشته بیشتر شده است، هنوز بسیاری از سازمان ها در تغییرنگهداری و تعمیرات لحظه ای EM به نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه PM مردد هستند.
آنها تصور می کنند که تغییر سخت یا گران خواهد بود و ارزش دردسر ندارد.
با گذشت سالها ثابت شد که نگهداری و تعمیرات پیش اقدامانه یک درمان موثر است که می تواند در هر صنعتی که متکی به زیرساخت ها و دارایی های فیزیکی است ، استفاده شود.
می توان نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه PM را به دو گروه تقسیم بندی کرد:
_ نگهداری و تعمیرات مبتنی بر زمان
_نگهداری و تعمیرات مبتنی بر استفاده .
هر کدام دارای شرایطی هستند که بطور قطع اقدامات مبنی بر استفاده راه بهتری است.
در صورت درک درست از مفهوم نگهداری و تعمییرات میتوانیم توقفات خط تولید را برنامه ریزی کنیم و از توقفات ناگهانی و آسیب زننده جلوگیری نماییم.

با تهیه فرم های مناسب و در صورت امکان استفاده از نرم افزارهای تعمیرات نگهداری ( pm ) میتوان کنترل بیشتری بر روی کارکرد ماشین آلات داشت.

با اقدامات به موقع و سرویس های به موقع میتوان از احتمال خرابی های دستگاه تا حد زیادی جلوگیر نمود و از توقفات بی موقع و ضررهای احتمای آن چلوگیری نمود.

توقفات برنامه ریزی نشده در سال هزینه های زیادی به کارخانجات و واحدهای تولیدی تحمیل میکند و در صورت پیاده سازی سیستم تعمیرات نگهداری در کارخانه میتوان شاهد کاهش هزینه های تولید بود.

برای داشتن یک برنامه تعمیرات نگهداری مناسب هم باید امکانات سخت افزاری و هم نرم افزاری و مهارتی مناسب داشت.

تاثیر برنامه تعمیرات نگهداری یک نقش مستقیم بر روی بهره وری پرسنل و راندمان تولید ماشین آلات است و همچنین رابطه مستقیم با ضایعات یک واحد تولیدی دارد.

اهداف شرکتها از تعمیرات و نگهداری

شکتها به جهت اجریا تعمیرات نگهداری بدنبال یکسری اهداف هستند :

طول عمر تجهیزات _ کاهش توقفات ماشین آلات _ افزایش بهره وری پرسنل _ افزایش راندمان تولید _ کاهش ضایعات _ کاهش هزینه های عملیاتی تولید و …

لازم به یادآوری است که شرکت‌ها هر کدام سطح متفاوتی از پیچیدگی سیستم نگهداری و تعمیرات را دارند و هر کدام در نقطه متفاوتی از نمودار توسعه برنامه مدیریت نگهداری و تعمیرات هستند. بعضی شرکت‌ها کاملا واکنشی هستند و هیچ برنامه موثر نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM) ندارند. بعضی‌های دیگر برنامه‌های پیشگیرانه شروع کرده‌اند و نسبت به آثار مفید انتقال از نگهداری و تعمیرات واکنشی به نگهداری و تعمیرات پیش اقدام پی برده اند. فاصله بین این دو گروه از شرکت‌ها ممکن است خیلی زیاد باشد اما هر دو گروه فرصت‌های بسیاری برای بهبود عملکردشان در مدیریت نگهداری و تعمیرات خود دارند.

گروه مشاوره صنعتی آریانا با 30 سال تجربه مدیریتی در کارخانجات و واحدهای تولیدی میتواند با مشاوره تعمیرات نگهداری, شما را در این راه همراهی نماید و از تجربیات عملی ما ( علاوه بر تجربیات آکادمیک ) استفاده نمایید.

گروه مشاورین صنعتی آریانا میتواند نسبت به کاهش هزینه های تولید , کاهش توقفات ماشین آلات , افزایش بهره وری پرسنل و افزایش راندمان تولید و دیگر مسائل واحد تولیدی شما به شما مشاوره داده و از آغاز تا انجام نهایی در کنار شما باشد . تفاوت ما با سایر همکاران مشاور در اجرایی بودن و عملیاتی بودن تیم گروه مشاوره صنعتی آریانا میباشد .

گروه مشاوره صنعتی آریانا همراهی مطمئن در تولید برای شما
هر سوالی داشتید از طریق آیکون واتساپ سایت از کارشناسان ما بپرسید.

گروه مشاورین صنعتی آریانا
moshaverehsanati.ir

gmsariyana.com

02166044098
واتساپ
09300899160
کانال تلگرام
 https://t.me/moshaverehsanati
اینستاگرام :
https://www.instagram.com/moshaverehsanati/
سایت :
https://moshaverehsanati.ir

پیام بگذارید